fbpx
  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Top 3 vormen van buitenreclame op lokaal niveau 

Publicatie datum: 13 juni, 2023

Door: Redactie Top-X

Hoeveel verschillende vormen van buitenreclame in jouw gemeente weet jij van elkaar te onderscheiden? Zie buitenreclame als een goede aanvulling op online marketing; het helpt organisaties in korte tijd een groot (lokaal) publiek te bereiken. Dat geldt in het bijzonder voor buitenreclame in steden als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Op drukke wegen passeren dagelijks honderden auto’s. In dit artikel zetten we de top 3 vormen van buitenreclame op lokaal niveau voor je op een rijtje. Welke van deze soorten buitenreclame ben jij al eens tegengekomen in de regio? 

1. Lichtmastreclame voor bedrijven 

Een van de meest voorkomende vormen van buitenreclame is lichtmastreclame. Bij deze vorm van buitenreclame maakt men gebruik van een reclamebord, dat aan een lantaarnpaal aan de kant van de weg gemonteerd wordt. Een van de voordelen van lichtmastreclame is het feit dat het reclamebord niet alleen door automobilisten opgemerkt zal worden. Ook bij fietsers en bijvoorbeeld wandelaars zal het bord opvallen. Het komt het bereik van zo’n reclamecampagne ten goede. Er zijn een groot aantal Nederlandse gemeenten waar lichtmastreclame mogelijk is. 

2. Sponsor als organisatie een rotonde 

Naast lichtmastreclame is ook rotondereclame populair. Bij deze vorm van buitenreclame sponsort een organisatie een rotonde in de regio. Dit betekent concreet dat de organisatie zorgdraagt voor het onderhouden van het groen op de rotonde. In ruil voor de sponsoring van de rotonde wordt hierop voor de ondernemer een reclamebord geplaatst. Wanneer een automobilist aan komt rijden, kan deze haast niet aan het reclamebord voorbijgaan zonder deze op te merken. 

Voor bedrijven is rotondereclame interessant, omdat het naar consumenten gebracht kan worden als een vorm van maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen. De organisatie draagt met het sponsoren van de rotonde immers bij aan de groenvoorziening in de wijk. Iets wat hittestress in de zomer en wateroverlast in de herfst en winter helpt tegen te gaan. 

3. Reclameborden onder stadsklokken 

Een derde vorm van buitenreclame die breed wordt toegepast in met name Nederlandse steden zijn de reclameklokken. Feitelijk een stadsklok aan de kant van de weg, welke voorzien is van een reclamebord voor een organisatie. Het valt te vergelijken met lichtmastreclame. Voordeel van een stadsklok is dat deze al snel de aandacht van voorbijgangers zal trekken. Hoe vaak kijk jij dagelijks (onbewust) op je telefoon of horloge om te zien hoe laat het is? Het is een natuurlijke reactie bij het zien van een klok. 

Over de auteur

Redactie Top-X


Contact opnemen met mij? Via deze link kun je direct een bericht achterlaten!

Andere bekeken ook:
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>