fbpx
  • Home
  • /
  • Internet
  • /
  • Hoe kies je een goed Online Marketing bureau?

Publicatie datum: 20 september, 2022

Door: Sam

Hoe kies je een goede Online Marketing bureau? Het is een vraag die we op onze redactie geregeld voorbij zien komen.

Helemaal niet gek natuurlijk, Online marketing is namelijk booming! Nog nooit was de vraag naar een goed Online Marketing bureau zo groot als nu.

Ieder bedrijf is tegenwoordig wel geïnteresseerd in een van de talloze opties en diensten die Online Marketing bureau’s te bieden hebben.

Maar hoe kies je nu een goed Online Marketing bureau? En waar moet je bijvoorbeeld op letten voor je in zee gaat met een Online Marketing bureau?

In dit artikel gaan we je antwoord geven op al deze vragen. We gaan je namelijk precies vertellen waar je op moet letten bij het kiezen van een goed Online Marketing bureau.

1. Wat zoek je precies?

Voor je op zoek gaat naar een Online marketing bureau is wat ons betreft het allerbelangrijkste om goed in kaart te brengen wat je precies zoekt.

Online Marketing is een breed begrip en er zijn vele verschillende specialisaties. Wil je bijvoorbeeld iets doen met Social Media? Of juist met SEO? Misschien wel met Content Marketing? Of misschien wil je wel alles tegelijk uitbesteden?

In de regel zijn er twee soorten Online Marketing bureau’s: Full-service bureau’s en specialistische bureau.

Bij een Full-service bureau kun je – zoals de naam al doet vermoeden – terecht voor een volledige Online strategie. Dit betekent dat het bureau alles uit handen neemt: van Social Media tot SEO en van SEA tot Facebook advertenties. Uiteraard kun je hier wel zelf een beetje richting aangeven en vertellen op welke kanalen jij de focus wilt leggen.

Daarnaast heb je online marketing bureau’s die zich focussen op een bepaalde specialisatie. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een bureau dat zich enkel richt op Social Media of een SEO Bureau dat alleen maar SEO doet.

Het is goed om hier rekening mee te houden voor je voor een bepaald bedrijf kiest. Ben je op zoek naar een bepaald (specialistisch) onderdeel of wil je de gehele strategie uitbesteden?

2. Groot of klein bedrijf

Als tweede is het slim om te kijken naar het type bedrijf. Ben je bijvoorbeeld iemand die graag met grotere bedrijven samenwerkt? Of kies je liever voor een bedrijf dat maar een paar medewerkers heeft?

Het voordeel van een groot bedrijf is dat processen vaak beter geregeld zijn. Daarnaast schakel je vaak met verschillende mensen.

Dan heb je ook nog een klein bedrijf. Als je voor een kleiner bedrijf kiest dan heb je vaak iets persoonlijker contact. Als dit jouw voorkeur heeft dan zou een klein bedrijf beter uitkomen.

3. Reviews

Als laatste punt is het altijd slim om even te kijken naar de ervaringen die anderen hebben met een bepaald bureau. Vaak kun je op internet al relatief snel zien of een bedrijf veel goede reviews heeft of juist niet.

Door dit te doen weet je eigenlijk al snel hoe een bedrijf in elkaar steekt. Natuurlijk is dit altijd te manipuleren maar je ziet snel genoeg of dit het geval is of juist niet.

Verder kun je ook altijd kijken naar mensen in je eigen netwerk. Hebben die bijvoorbeeld een bepaald bureau waar ze enorm over te spreken zijn? Of juist niet?

Je zult je verbazen hoeveel reacties je krijgt als je een berichtje op LinkedIn plaatst met de vraag welke Online Marketing bureaus goed zijn.

Over de auteur

Sam

Mijn naam is Sam en ik ben binnen Top-X verantwoordelijk voor de elektronica categorieën. Na meerdere jaren bij winkelketens gespecialiseerd is in consumentenelektronica gewerkt te hebben deel ik mijn kennis tegenwoordig via het internet. Daarnaast schrijf ik ook graag over software gerelateerde producten.


Contact opnemen met mij? Via deze link kun je direct een bericht achterlaten!

Andere bekeken ook:
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>